12 Ağustos 2015 Çarşamba

Tuvalete gidiyoruz

Bugün önemli bir gündü İrem kız için...Artık büyüdü ve kreşe başlama zamanı geldi.  Bugün okulunu ziyaret edip başvurusunu yaptık:)
Bizim başlamasını istediğimiz kreşte tuvalet eğitimini almış olma şartı var. Gerçi bizim de artık zamanımız gelmişti. Birkaç gün sonra 33. ayımızı dolduruyoruz.

Başlamadan önce tuvalet eğitimi benim için en can sıkıcı konuydu. Evde sorun yok ama dışarıda tuvaleti kullanırken nasıl olur nasıl yaparız hep aklımı kurcalıyordu. Ama kaçış yokk bezleri atacaktık elbette!

Her çocuğun tepkisi tavrı farklı olduğu için tuvalet eğitimi de her çocuk için bambaşka bir süreç bambaşka bir serüven:) Biz İrem'e 2 yaşına gelmeden lazımlık almıştık. Ara sıra bezli hatta bezsiz oturtup tuvaletini buraya yapacağını anlatıyorduk. Oyuncak hayvanlara çiş yaptırmak ya da sizinle birlikte tuvalette vakit geçirmesine izin vermek bu eğitimi çocuk için bir korku olmaktan çıkarıyor diye düşünüyorum. Bahar aylarında bir denememiz olmuştu hatta! Ama başlarda altını çok sık ıslattığı için hasta olmasından korkup hemen o gün vazgeçmiş bezini tekrar takmıştık. Şimdi düşününce iyi de yapmışım diyorum çünkü tuvalet eğitimi bizim için pek de zor bir süreç olmadı. Darısı tüm anne babaların başına!

İlk gün çok yorucuydu neredeyse 15 dakikada bir kirlenen külotları yıkamaya yetişememiştim. Ama ikinci gün birkaç kaza hariç her şey yolunda gitti. Tablet bilgisayarı banyoya koyup tuvalet temalı şarkıları açıp biraz daha uzun oturtunca kakasını bile yaptı. Benim korkum en çok buydu çünkü bazen çocuklar bundan korktukları için kaka yapmayıp birkaç gün tutabiliyorlarmış.

Lazımlığı hiç kullanmadık tuvalet adaptörü almıştık hep klozete oturdu. Uzmanların görüşü de tuvalet adaptörlerinin kullanılması yönünde(bilgi) çünkü zaman zaman salona kadar getirilen lazımlık tuvaleti gelince tuvalete gitme alışkanlığının kazanılmasını geciktirebiliyormuş.

Başlarda 15 dakikada bir tuvalete götürdük sonra her gün süreyi kademeli olarak uzattık. Bugün bir haftamızı tamamladık. Şimdi 1,5-2 saat tuvaletimizi yapmadan parka bile gidip oynayabiliyoruz.

Ödül verme konusuna gelince, bu konuda farklı görüşler olabilir ama ben ödül taraftarıydım ve taraftarıyım. İlk günler her tuvalete yapıştan sonra bir küçük parça çikolata verdim. Bunu için minik minik paketlenmiş çikolatalar var kullanabilirsiniz. Sonraki günlerde arada bir verdim. Eğitimciler buna değişken aralıklı pekiştirme tarifesi der:) Şimdi gün içinde hiç ödül vermiyorum bazen onun aklına geliyor "Annne çukulata versene çişimi yaptığım içinn" diyor. Veriyorum, " Kakamı yaparsam iki tane di mi annecimmmm" diyor:)

Şimdilik gece uyuduktan sonra bezini bağlıyorum. Gece bir kez yapıyor uykusu ağır olduğu için henüz tuvalete götürmeyi başaramadım. Korkutmak da istemiyorum. Ama sabah kalkınca ilk çişini tuvalete yapıyor. Hatta ben hiç karışmıyorum kendisi "Anne çişimm" diyor.
Bizden şimdilik bu kadar...
Bu yolda tüm annelere sabır ve başarı dilerim.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder