30 Mayıs 2013 Perşembe

BUGÜN YEMEKTE NE VAR

Yemek yemek ve değişik tarifler hazırlamak günümüzün önemli bir kısmını oluşturuyor. 
Geçtiğimiz günlerde internette bebek yemekleri için tarif ararken www.bebekyemeklerim.com  sitesine rastladım. "kuru meyveli buğday maması" tarifi kahvaltı için değişik bir alternatif olabilir diye düşündüm,kolları sıvadım.

Misafirim olduğu zamanlar veya hasta isem kavanoz mamalara ben de başvuruyorum mecburen. Organik üretimden bile olsa içinde şeker olan şeylerin bebeklere sık sık yedirilmesini doğru bulmuyorum. Meyvenin pirinç unu ve şeker katılarak püre haline getirilmişini değil de cam rendede rendelenmiş veya çatalla ezilmiş, içine hiçbir şey katılmamış doğal halini tercih ediyorum örneğin.

Kahvaltıya ilk geçişte İrem'e bir süre cicibebe yedirdim. Hala da 3-4 günde bir cicibebeli kahvaltı hazırlıyorum. Yalnız cicibebeyi de evde yapmaya karar verdim. Tam buğday unu ve pekmez kullanarak pişireceğim. Bu tarifi resimli olarak paylaşmak istiyorum ayrı bir yazı hazırlayacağım.

Gelelim kuru meyveli buğday mamasının tarifine;

Malzemeler:
1 çay bardağı aşurelik buğday
1,5 çay bardağı doğranmış kuru meyve(ben gün kurusu kayısı ve kuru üzüm kullandım)
4 su bardağı su
 Buğdayı bir gece önceden 1 su bardağı su ile 15 dk. kaynatın. Ardından 1 su bardağı soğuk su ilave ederek bir gece bekletin. Ertesi gün 2 su bardağı suyu buğdayınıza ilave ederek 1 saat pişirin. Son 20 dakikada yıkanmış ve su içinde bekletilmiş kuru meyvelerinizi buğdayınıza ekleyin. Hazırlanan mamayı blenderla iyice ezin. İsterseniz pekmez de katabilirsiniz. Ben katmadım kuru üzüm kullandığım için yeterince tatlı oldu.

Bu tariften 4 porsiyondan fazla çıkıyor ben kavanozlara koyup buzdolabında sakladım. Siz isterseniz miktarı biraz daha azaltarak yapabilirsiniz. İrem'e yedirirken formül süt veya keçi sütü katarak kıvamını biraz açıyorum.

Kahvaltıda hep aynı şeyleri yemekten bıkmasın diye bazen meyveli muhallebi de hazırlıyorum. Genellikle elma veya armut rendesi kullanıyorum. Nohut kadar tereyeğında meyve rendesini bir miktar pişiriyorum ve muhallebisine katıyorum. 6. ayı geçtikten sonra biz muhallebilerimizi mamayla değil, yarı yarıya sulandırılmış keçi sütüyle hazırlıyoruz.

İrem bir de tarhana çorbasını çok seviyor. Yoğurt yedirmeyi başaramadığımız için öğleden sonraki uykusundan sonra hep tarhana çorbası pişiriyorum. Bizim tarhanamız köyden geliyor el yapımı:))) Çanakkale'de kahvaltıda bile yiyorlar tarhana çorbasını. Köye gidince biz de yiyoruz ama evde pek pişirmiyorduk artık İrem için her gün pişiyor.

Sebze çorbası zaten vazgeçilmezimiz. Tarhana kadar olmasa da "Bahar Çorbası" nı da severek içiyoruz. Taze bezelye(50gr) bir küçük patates ve bir küçük havuç kullanarak hazırlıyorum. Sebzeleri doğrayıp üzerlerini örtecek kadar suda haşlıyor ve blenderdan geçiriyorum. 2 tatlı kaşığı zeytinyağını da çiğden katıyorum. Bu tariften koyu kıvamlı 2 porsiyon çorba çıkıyor.

Şimdilik bizden bu kadar...Araştırmalar ve tarifler devam edecek......
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder