7 Mayıs 2013 Salı

UYKU SORUNLARINA ÇÖZÜMLER


İrem 3,5 ay meme emdi ve bu süre boyunca da hep emerken uyudu. Memeyi bıraktıktan sonra-bu ayrı bir yazı konusu-onu uyutmak için sallamak gerekti. Başlarda kucağımda sallıyordum kısa sürede uykuya dalabiliyordu ya da wrap slingin içinde ben evdeki ufak tefek işleri yaparken uyuyakalıyordu. Ama tabi bebekler büyüyor ve ağırlaşıyorlar onları her zaman kucağımızda uyutamayız. Ne zamandır uyku eğitimi izerine araştırmalar yapıyordum. Tracy Hogg yatır-kaldır yönteminş denemek istedim fakat defalarca okumama rağmen bana yorucu geldi açıkçası yatır kaldır belki 20 belki 60 kez yapabiliyormuşsunuz kitapta yazdığına göre (Bebek Bakım Sorunlarına Mucize Çözümler). Ben bunu denemeyi  hep erteledim. Uzun bir süre slingde uyumaya devam ettik. Fakat 5 aylıkken yaptığımız Uludağ tatilinden dönüşte işler karıştı. Dedeyle babaanne onu battaniyede sallayınca bizim küçük hanımda uyku sorunları başladı.
Ben artıkbu soruna bir son vermem gerektiğini düşünerek yöntemleri araştırmaya koyuldum. Ferber Yöntemi'ni keşfettim.
Ferber Yöntemi,  uyku problemleri olan bebeklerin sorunlarını çözmek amacıyla Dr. Richard Ferber tarafından geliştirilmiş bir bebek uyku eğitimi modelidir. Bebeğinin tek uyumasını isteyen annelerin daha çok başvurduğu bir yöntem olmakla beraber, bazı annelerce çok kabul görürken bazı annelerin reddettiği bir yöntemdir. Bu yöntemi uygulamak için bebeğin 4-6 aylık süreci doldurmuş olması gerekir.
Biz yönteme İrem kız 6. ayını doldurmak üzereyken başladık. Yöntemin uygulanışı bebğin uykuya hazırlanması için bir rutin oluşturmakla başlıyor. Biz her zaman gece lambamızı yakar,pijamalarımızı giyer,kitap okur ve ninni söylerdik zaten buna bir ilave yapmam gerekmedi. Uykudan önce banyo yaptırmanın veya bebek masajı yapmanın da işe yaradığını okumuştum. Ben İrem'i her gün yıkamıyorum ama yıkadığım zaman uyku öncesi olmasına dikkkat ediyorum. Biz uygulamaya gündüz uykusunda başladık. Gece uykusundan önceki son uykumuzdu. Ninnimizi söyledim emziğini verdim ve İremkız'ı beşiğine yatıdım,öptüm,iyi uykular diledim. Kapısını biraz çekip içeriye gittim. Bir süre ses gelmedi kendi kendine beşikte oynadı.Ağlamaya başlayınca önce 1 dakika sonra yanına gittim emziğini düşürmüştü verdim başını okşadım susunca tekrar çıktım. Tekrar ağlamaya başladı, bu sefer 3 dakika bekledim. Yanına gittiğimde sakinleşmesi zaman aldı belki 15-20 dakika sürmüştür. Bu noktada kucağa almamak gerekiyormuş ama ben aldım.Tekrar ağlamaya başladığında bu sefer 5 dakika bekleyip gittim.Yanına gittiğimde "Meak etme kızım sadece uyuyacağız bunun senin için zor olduğunu biliyorum ben yanındayım" dedim. 40 dakikanın sonunda uyumayı başarmıştı:))))
Sıra gece uykusuna geldiğinde bu sefer pijamalarımızı giydik,masalımızı okuduk,ninnimizi söyledik ve beşiğimize yattık. Bu kez 25 dakika sonra uymuştu.
Mizacı gereği sakin olan bebeklere kendi kendine uyumayı daha kolay öğretiyorsunuz. İrem böyle bir bebek olduğu için biz 3. güne kalmadan uyumayı öğrendik ama yöntem 3 gün ila 5 gün arasında kesinlikle işe yarıyormuş. Şunu belirtmekte fayda var her anne çocuğuna en uygun yöntemi kendi bulmalıdır. Ferber Yöntemi bir vicdansızlık örneği değildir.Bizler bebeklerimizi odalarına bırakıp ağlata ağlata uyutmuyoruz. Onlara kendilerini sakinleştirebilmelerini öğretiyor ve birilerine ihtiyaç duymadan kendi kendilerine uyuyabilme yetisini kazandırıyoruz. Herkesin doğrusu kendine bu benim doğrumdu ve ben kızıma bunu öğretmiş olmaktan dolayı son derece mutluyum. Onu uyutmaya ç
alışmak için tüm enerjimi tüketmediğimden daha da verimli bir anne oldum:))))





Bu fotoğraf uykudan önce. İrem wrapsling'de böyle gezerek uyurdu çoğu zaman:)))
Bu da arabaya binince hiç sektirmeden uyuyan İremkız:)))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder